Vi har Gud på våran sida, era jävlar!

Fan. Nu får man en måndag med aftonbladet, expressen och allt vafan tidningarna heter... som daltar och gullar med FBK.
Och tar för giviet att Hv71 är slagna, samma visa som mot Frölunda. Hv71 är trötta och slitna.
Petter Andersson i kanal 5 sa "Nu märker vi att det är bättre att spela mindre antal matcher" precis samma sak sa han när Frölunda vann match 3 i Jönköping i semifinalen.

Det är vänder vi, jag tvekar inte en sekund.

Jag vill inte se Rickard Wallin stå i guldhjälm medans Kapten Davidsson står vid sidan om och deppar, det skulle göra ondast i mitt hjärta. Anser att Wallin inte är värd ett sånt presigefyllt uppdrag att vara lagkapten. Vilken jävla pajas.

Media gottar sej just nu, dom är påväg att få det där trårfyllda bilderna av en lätt sprängröd Jörgen Jönsson höja bucklan i skyn i sin sista match. Det ska vi sätta stopp för!
Jag unnar absolut inte Jörgen Jönsson ett sådant slut. Inte en chans.

Anders Bastiansen i Färjestad är en mogen och tuff norrman, att han bara kan med och stå och tjafsa och köra upp handkar i ansiktet på Hv spelare framför mål. Mannen åker ju för fan runt med både visir och hakskydd! Men han är ju ett Norskt fanskap så.

Varför får jag stå här hemma bland vänner och ha en trevlig påskfest i Hv tröja, solglasögon, lätt bakfull från fredagen iförd Guldhjälm?
Jag  t r o r stenhårt på Hv71 just nu, vi har varit i den här sittsen hela det här slutspelet, vi har legat under, haft press på oss. Färjestad agerar som att guldet är hemma. Det är det som kommer fälla avgörandet. Hv71 spottar sej i näven, kör in snusen under läppen, och peppar på varandra som helvete. Vi ska förstöra Jörgen Jönssons lyckliga farväl till hockey.
Desutom är läget skrämmande likt det vi upplevde mot Frölunda, ingen trodde vi skulle vinna två matcher i Göteborg. Och hur gick det sen då?

Vi har Gud på våran sida, era jävlar!


Fan ta av dej skoterhjälmen och kom in i matchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0